Ideella organisationer bör vara medvetna om företagens filantropiprogram

28 May, 2021 | aphex-admin232 | No Comments

Ideella organisationer bör vara medvetna om företagens filantropiprogram

felhand

Som ideell chef är du förmodligen väl insatt i de olika metoderna som organisationer kan samla in pengar på. Insamling har utvecklats till ett smörgåsbord av alternativ, allt från klassiska insatser som insamlingsevenemang och direktreklam till mer tekniska sätt som text-att-ge och donationssidor online.

Även om du kanske känner till de ovannämnda strategierna (liksom några andra!), Kanske du inte är så bekant med företagsfilantropi som ett sätt att samla in pengar till din organisation.

Många företag skapar företagsprogram för att ge tillbaka till sina samhällen, främja anställdas engagemang, främja meningsfulla samarbeten med organisationer och mer.

Vi tittar på tio av de mest lönsamma formerna för företagsfilantropiprogram som icke-statliga organisationer kan (och borde!) Använda i den här artikeln:

  • Gåvor som går ihop
    Bidrag till volontärer
    Matcher för insamling
    Bidrag till gemenskapen
    Bidrag för utmaningar
    Avdrag från löner
    Donationer in natura
    Donationer baserade på talang eller service
    Insamling av anställda på jobbet
    Stipend för årliga bidrag
    Fortsätt läsa för att lära dig hur man införlivar företagsgivande i din insamlingsplan.

Kolla in dubbla donationens kompletta guide om företagsfilantropi och företagens sociala ansvar om du vill lära dig mer.

Så varför köper inte fler matchande presenter?

Sanningen är att många givare inte är medvetna om att matchad ge är ett alternativ, och även om de är det är de osäkra på hur de ska begära det.

Det är här ditt företag kommer in! Det är ditt ansvar att ge givarna råd om att deras gåvor kan vara kvalificerade och att ge dem den information och resurser de behöver för att skicka in en begäran. Det är mer sannolikt att givare skickar in en begäran om du gör det enkelt för dem att lära sig mer om matchande presenter.

Allt din organisation behöver göra är att uppmana dina bidragsgivare att skicka in begäranden till sina företag om matchande medel. Tillsammans med förslagen ovan kan din organisation främja matchande donationer under donationsprocessen, eftersom detta är det mest effektiva sättet att locka givare att skicka en begäran.

En givare kan helt enkelt söka efter sin arbetsgivares matchande presentprogram med ett matchande presentsökningsverktyg som det som visas nedan för att se om hennes gåva är berättigad och vad hon ska göra nästa.

BIDRAG FÖR FRIVILLIGA

Matchande donationer är de avlägsna kusinerna till volontärbidrag, allmänt kända som pengar för handlare.

Arbetsgivare betalar monetära priser till individer eller grupper av anställda som frivilligt arbetar under en viss tidsperiod i en ideell organisation.

CVS Health, till exempel, kommer att ge organisationer $ 500 i volontärbidrag om en anställd är volontär i minst 15 timmar. Organisationer drar nytta av dessa program eftersom de får hjälp i form av tid och monetära donationer.

Försöker din ideella organisation monetära donationer som kan begravas under dina volontärers tid? Om du inte har gjort det tidigare kan det här året bli året!

Främja volontärbidrag på samma sätt som matchande gåvor marknadsförs. Om dina volontärer inte är medvetna om att det finns program för volontärbidrag på deras arbetsplatser kommer de inte att skicka in ansökningar om bidrag.

Innan pengarna levereras till den ideella organisationen kräver många volontärprogram att anställda frivilligt arbetar under ett visst antal timmar.
Se till att du håller koll på dina volontärers timmar och meddelar dem när deras tidsgräns närmar sig!

Write Reviews

Leave a Comment

Please Post Your Comments & Reviews

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No Comments & Reviews